Bali juli 2018

Följande reserapport skrevs av en GoXplore-deltagare från ett annat land och översattes automatiskt till engelska. Texten kan därför ibland vara lite otydlig.

Flyget gick jättebra! Jag hade ett mellanland i Dubai i 8 timmar, så jag bokade in på ett "hotell" på flygplatsen, snoozecube. Det passade ganska bra efter en lång flygresa, och så att jag kunde sova lite innan nästa flyg.

Jag blev hämtad på flygplatsen av någon från green-lion, tillsammans med en dansk tjej som skulle till samma ställe. När vi kom fram var det sent på kvällen, vi blev visade runt på vandrarhemmet, vi fick även planen för nästa vecka. Vi delar rum med 2 andra men det finns plats för 6 i rummet så vi räknar med att det kommer 2 till under nästa vecka. Vi har redan fått mycket information om Bali/Indonesien, varit i centrala Bali och varit på en balinesisk dansshow. Vi har lärt oss (lite) indonesiska, lagat god indonesisk mat och målat! Vi tittade på monkeyforest/monkeystreet. Det finns vilda apor! Och det finns överallt! Jag var i himlen, jag älskar apor.

Vi besökte ett tempel i Ubud, lärde oss balinesiska, lagade balinesisk mat. Bali är perfekt för dig som är vegan.

Det är helt sjukt vad tiden har gått fort. Jag mår så jäkla bra. Blandade känslor om det känns som att jag varit här i evigheter eller att jag kom igår. Kom precis tillbaka till Green Lion efter en underbar helg i Canggu med 3 andra tjejer från olika länder som jag träffade den här veckan. Vi är alla överens om att det var som att komma "hem" igen när vi åkte tillbaka till Green Lion.

Introduktionsveckan var väldigt spännande, vi fick ut mycket av den – samtidigt gott om tid att koppla av och lära känna de andra. Inga negativa tankar om någonting - än :)
Jag är väldigt exalterad inför morgondagen, när jag börjar jobba. Jag och de andra som ska bidra till hygienprojektet ska träffa läkaren kl 09, innan vi ska förbereda oss för lektionen som börjar kl 14:00 i skolan. Vi kommer att undervisa kl 14.00-16.00. Jag kommer att undervisa femteklassare med en annan tjej.

Ädel

Reseberättelser från 2018 (Översatt)

Vill du uppleva något liknande?! Denna reserapport är från Volontär Bali.

Hem » Reseberättelse » Bali juli 2018

Senaste nyheter: Olika möjligheter för dig som älskar hästar