Login Tävla och vinn en resa till Australien

En fantastisk resa

ndien var hektiskt, man var på vandrade fot hela tiden och tack vare det har man fått se så mycket på de ynka fyra veckorna. Jag ångrar inte en sekund utav den här resan.

Vi började i New Delhi. Redan dagen efter hoppade vi på bussen som skulle ta oss till den vackra staden Shimla, därifrån skulle vi starta vår treeking. Treekingen var tufft och jobbigt, man sover en natt hos en värdfamilj. Men varje fotsteg upp var värt den underbara utsikt man fick på toppen. Där fanns ett tempel, där vi åt lunch innan vi skulle vandra ner igen och bege oss tillbaka till Shimla för sightseeing.

Efter Shimla hoppade vi på den iskalla nattbussen till Dharamsala, staden där Dalai Lama bor och har sitt tempel. Vi kollade även på vattenfall, kyrkor, fort och ett enormt teplantage. Sen var det en till nattbuss tillbaka till New Delhi för att spendera några dagar där.

New Delhi är en väldigt kaotisk & hektisk stad med människor, fordon & kossor som trängs överallt. Det existerar inte att det skulle kunna vara tyst en ända minut någon tid på dygnet. Staden har några fina ting att erbjuda att se på. Vi såg: Lotustemplet, Gandhis boende, tempel och dödsplats. Sen även Delhis parlament och India gate.

Dagen efter Delhi tog vi en dagstur till Agra för att se Taj Mahal. Den mäktigaste byggnaden jag sett och är en av de största highlights jag hade på min resa. Efter tog vi bussen till Udaipur.

I Udaipur bodde vi på volontärcentret i några dagar. Vi besökte olika tempel, palats, grönsaksmarknader och en dansföreställning. Sen hoppade vi på ännu en buss till Jaiselmer för att sova och hinna rida kameler i Thar Öknen, för att sedan komma tillbaka till Udaipur över en dag. Nu skulle vi åka till Mumbai.

Mumba var en mer modern och renare stad. Där besökte vi ett museum, moské, en till India gate och sen hade vi egen tid för att kolla runt.

Efter Mumbai var vi äntligen på väg till Goa för att spendera den sista veckan i Indien. Vi besökte kryddplantage, olika vattenfall och kyrkor. Självklart olika stränder för sol och bad. Vi jobbade även lite på ett center för djur som behöver hjälp, det var allt ifrån katter till kossor. De har så otroligt mycket "street cows" i Indien. Men i alla fall, jag njöt av att bara ta det lite lugnt och inte vara på vandrade fot hela tiden av min sista vecka i Indien. Vi räknade ut att under de tre fart fyllda veckorna spenderade vi 103 timmar på skumpiga nattbussar och tåg. Med det var det helt klart värt.

Detta är en reseberättelse från en av våra deltagare på vårt Road Trip Indien program i 2017.

Hem » Reseberättelse » En fantastisk resa

Vårt nästa informationsmöte är 2019-02-09 i Stockholm. Gå med, eller se alla kommande informationsmöten här!